wtorek, 11 kwietnia 2017

Sernik kajmakowy bez pieczenia

Pyszny sernik z masą kajmakową bez pieczenia. Dzięki masie sernik jest wystarczająco słodki. Jeśli ktoś woli jeszcze bardziej słodszy może sobie oczywiście dosłodzić. Prosty i pyszny, idealnie sprawdzi się na wielkanocnym stole.

składniki:

masa
1 kg zmielonego sera, u mnie z wiaderka
1 puszka masy kajmakowej Helio
1/2 szklanki mleka
3 łyżki żelatyny

spód
200 g herbatników pełnoziarnistych
120 g masła

na wierzch
polewa czekoladowa
posiekane pistacje

Zmielony ser i masę kajmakowa przygotować wcześniej aby były w temperaturze pokojowej.
Przygotować spód. Masło rozpuścić w rondelku i odstawić do przestudzenia. Herbatniki zmielić na pył a następnie połączyć z roztopionym masłem. Masą wylepić dno tortownicy o średnicy 24 cm. Formę wstawić do lodówki.
Przygotować masę. Do rondelka wlać mleko i dodać żelatynę, odstawić na chwilę aby żelatyna napęczniała. Następnie mleko pogrzać ale nie gotować i dokładnie rozpuścić żelatynę, odstawić do wystudzenia. Do miski przełożyć ok 1/3 zmielonego sera. Dodać masę kajmakową i dokładnie zmiksować. Następnie dodać resztę sera i jeszcze raz dokładnie zmiksować. Na koniec dodać wystudzoną rozpuszczoną żelatynę. Dokładnie zmiksować. Masę przelać do tortownicy z przygotowanym spodem. Wierzch ładnie wyrównać. Odstawić do lodówki na kilka godzin aby masa dobrze stężała.
Gotowy serniczek można dowolnie udekorować, ja polałam polewą czekoladową i posypałam posiekanymi pistacjami.

Polewa czekoladowa: Do rondelka wlać 4 łyżki wody i zagotować. Dodać 3 łyżki cukru pudru i wymieszać aby się rozpuścił. Następnie dodać 100 g zimnego pokrojonego masła, rozpuścić ale nie gotować. Zestawić z ognia i dodać 3 łyżki kakao. Energicznie wymieszać do uzyskania jednolitej masy. Przestudzić i polać ciasto.





Wypieczone święta - Wielkanoc 2017

9 komentarzy:

  1. Kompletny niewypał, szkoda robić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego niewypał? Jak się pisze taki komentarz to wypadałoby napisać przynajmniej jakiś podwód aby był wskazówką dla innych lub abym mogła ewentualnie cośdoradzić dlaczego nie wyszło?

      Usuń
    2. Już odpowiadam, masa sie kompletnie nie ścieła, z żelatyny sie zrobiły grudki nie wymieszała sie ta żelatyna z tym serem i ta masa kajmakowa, spod też coś nie tak za mało masła chyba jak na tyle ciastek ...

      Usuń
    3. Masa nie ścięła się bo żelatyna zbiła się w grudki a zbiła się dlatego że była zbyt duża różnica temperatur między żelatyną a serem. Najprawdopodobniej ser był za zimny i po dodaniu żelatyna doznała szoku i zanim zostało wszystko dokładnie zmiksowane to po prostu stężała szybko w grudkach. Proces robienia serniczków na zimno akurat mam opanowany do perfekcji i składniki wyciągam wcześniej aby się ogrzały wtedy nie ma problemu z grudkami w żelatynie. Co do spodu to dziwię się bo zawsze robię z takich proporcji i jeszcze nigdy się nie zdarzyło aby było coś nie tak. Robię z różnych herbatników i zwykłych i kakaowych oraz pełnoziarnistych.

      Usuń
    4. ser byl wyjety wczesniej, masa kajmakowa tez, a to ze zelatyna zbiła się w grudki to zauważyłam po prostu kiepski ten przepis, szkoda tylko składników bo ser w smaku dobry...

      Usuń
    5. Po prostu coś było zrobione nie tak skoro żelatyna zbiła się w grudki a nie kiepski przepis. Wszystkie serniki na zimno z dodatkiem żelatyny (a na blogu jest ich sporo) robię w ten sposób sam sposób zresztą chyba jak wszyscy i dla pewności jeszcze przygotowuje wcześniej składniki aby były w temperaturze pokojowej aby nie było za dużej różnicy temperatur pomiędzy masami.

      Usuń
    6. No to ja zrobiłam wszystko wg przepisu a jadnak nie wyszło, i chyba tylko ja sie pokusiłam o ten przepis bo inych komentarzy brak...

      Usuń
    7. Żelatyna sama z siebie nie zbija się w grudki więc jednak coś musiało nie być tak jak trzeba, być może to kwestia wprawy. Ja jak zaczynałam swoje pierwsze serniki też zdarzały się wpadki. Niektórzy myślą że jak jest podany przepis to wszystko wyjdzie idealnie a tu jednak nie zawsze jest jak trzeba. Na gotowe danie wpływa między innymi jakość składników, piekarnik bo każdy piecze inaczej i w wielu przepisach ważne jest też wyczucie którego po prostu trzeba się nauczyć metoda prób i błędów. Sama wcześniej nie umiałam zrobić wielu rzeczy ale dzisiaj juz potrafię ale tylko dzięki temu że spróbowałam ponownie. Często zdarza się też tak że dany przepis robimy 100 razy i wychodzi super a za 101 się nie udaje i co z tego że przepis sprawdzony bo po prostu trafi się taki dzień. Także cóż mogę poradzić, wiem że szkoda trochę produktów ale jeśli masa smakowała a mimo to nie wyszło jak trzeba to proszę spróbować za jakiś czas ponownie. A co do komentarzy to nie ma obowiązku ich dodawać, kto ma chęć to pisze.

      Usuń
  2. mój sernik się chłodzi zobaczymy co z tego wyjdzie ja osobiście nie zauważyłam grudek żelatyny podczas uciarania.

    OdpowiedzUsuń